Ola de novo!
Despois de ver o vídeo de Matías, imos traballar a fondo cos instrumentos da familia da percusión.
Despois de ver o vídeo de Matías, imos traballar a fondo cos instrumentos da familia da percusión.
A familia da percusión é moi ampla. Imos "abrir boca" con esta divertida explicación do que significa "percutir" e da facilidade de poder tocar un instrumento de percusión a partir de calquera material.
Percusión e Reciclaxe
Se vos apetece, podedes compartir as fotos!
Percusión Corporal
Comezamos polo instrumento de percusión máis antigo que existe e co que tod@s podemos facer música: o noso corpo.
Percusión e Reciclaxe
Cotidiáfonos
Son instrumentos musicais creados a partir de obxectos que empregamos na vida cotiá: unha lata, un lapis, unha moeda, un bote de deterxente ... Aí van algunhas ideas. Animádevos a fabricar o voso propio "cotidiáfono".
Se vos apetece, podedes compartir as fotos!
Percusión Corporal
Comezamos polo instrumento de percusión máis antigo que existe e co que tod@s podemos facer música: o noso corpo.
A percusión corporal refírese a todos os instrumentos do noso corpo dos que podemos obter sons: palmadas, xeonllos, pés, chasquido de dedos... As súas posibilidades son infinitas.
Imos practicar un pouquiño. Estade moi concentrad@s porque comeza amodiño pero despois ... ui, que líoooo!!!
Sae? pois intentade con este; advírtovos que é para profesionais.
Seguimos a traballar co corpo: o segredo para que saia ben é a práctica e a concentración.
Familia dos Instrumentos de Percusión
Os instrumentos de percusión pódense clasificar de varias maneiras segundo a forma de producir o son, o material do que estan feitos ...
Saberemos distinguir cal soa? Primeiro escoitade, despois adiviñade ...
Imos a aplicar o que vimos nos vídeos anteriores: percusión e reciclaxe.
O seguinte exercicio podemos facelo con palmadas ou con algún obxecto que teñades na casa e que vos permita facer o efecto das baquetas: os tubos de cartón do papel albal poderían servir. Pensade ... que podedes empregar?
O importante é traballar o ritmo e as percusións. Canto máis practiquedes, mellor sairá.
O importante é traballar o ritmo e as percusións. Canto máis practiquedes, mellor sairá.
Déixovos aquí unha proposta moi moi sinxela para facer un tambor. Pode darvos ideas para construír un e practicar o exercicio que ven a continuación. Tamén poderedes empregar obxectos de casa que fagan esa función:cubos do lixo, papeleiras ... Imaxinacion ao poder!!
E como serán as partituras para os instrumentos de percusión? Serán igual que para unha frauta, un violín ou un piano? Precisaremos notas ou figuras musicais?
Se estivestes antent@s ao vídeo de Matías, vimos
que cando tocou os bongoes, a batería ou a caixa, Matías traballaba co ritmo, pero cando interpretou a peza na marimba traballaba, además, coa melodía.
Como xa sabemos, a música xurde cando combinamos ritmo, melodía e armonía. Hoxe imos centrarnos no ritmo.
Para traballar co ritmo, precisamos ás figuras musicais. Tod@s sabemos cales son (ata a semicorchea):A proporción dos valores entre estas figuras musicais é a seguinte:
Para representar ás figuras non precisamos pentagrama, xa que o ritmo expresa a duración do son, non a súa altura. Ás veces, os ritmos aparecen escritos no pentagrama, pero sempre na mesma liña ou no mesmo espazo; iso significa que son figuras e non notas musicais.
Con estas figuras musicais xa poderíamos ler moitas partituras para instrumentos de percusión. Déixovos aquí uns exercicios de lectura rítmica. Son 10 niveis, os primeiros faciliños pero a partir do 4/5 xa se complican. Ide practicándoos todas as semanas, a ver se cando remate o curso conseguimos chegar ao nivel 10.
Déixovos uns enlaces de lectura rítmica de distintos niveis. Atopade o voso nivel e ... a seguir avanzando!!! Practicade todas as semanas.
Agora un ditado rítmico. Escoitade e apuntade o ritmo que soa; as solucións déixoas ao final desta clase. Non fagades trampa!!! 😉
Despois de todo este traballo xa estamos preparados para dar un concerto de percusión corporal. Fixádevos ben nos debuxos porque temos catro instrumentos: xeonllos, peito, chasquidos e palmas; polo medio, os silencios que son moi importantes.
♫ Unhas propostas para descubrir a percusión. Se che gustan, investiga e comparte con todos nós o que descubras.
Odaiko
Tarambé percusión
Pacupra
Mayumana
♫ Solucións do ditado musical:1/ A-B-C-D. 2/ D-B-A-C .3/ C-B-A-D. 4/C-D-B-A
♫ Aprendemos a debuxar unha batería.
Debuxamos unha batería
Agora si que marchamos, pero con moito ritmo.
Veña Matías, dalle a batería!!!
Bicooooossss!!!!!!
Ningún comentario:
Publicar un comentario